Evropski proizvođači će u 2016. imati na raspolaganju programe u vrednosti od 111 miliona evra za pronalazak novih tržišta i podsticanje potrošnje u EU i izvan nje. Promocija je ključni deo mera za podršku poljoprivrednicima koje je predstavila Komisija.

„Enjoy, it’s from Europe”: cilj nove politike promocije koju je Evropska komisija danas usvojila je da pomogne subjektima u sektoru poljoprivrede da se probiju na međunarodna tržišta ili konsoliduju svoj položaj na tim tržištima te da informiše evropske potrošače o naporima koje ulažu evropski poljoprivrednici. Kako bi se ostvario taj cilj, Komisija planira da obezbedi više sredstava, poveća stopu sufinansiranja i smanji birokratiju u postupku odobravanja projekata. Ovo je deo napora za postepeno povećanje dostupnih sredstava EU za promociju, sa 61 miliona evra, koliko su ta sredstva iznosila 2013. kada su predložena nova pravila, na 200 miliona evra u 2019.

poljoprivreda

U skladu s novim pravilima biće povećane i stope sufinansiranja EU i to sa 50 odsto na 70–80 odsto (sve do 85 za Grčku i Kipar). Istovremeno nestaje nacionalno sufinansiranje čime se stvaraju jednaki uslovi u svim državama članicama. Birokratija će biti znatno smanjena pri odabiru projekata kako bi se olakšao postupak prijave.

Program za 2016. je usmeren na odabrane treće zemlje u kojima postoji najveći potencijal za rast (iscrpni spisak se nalazi u prilogu), naročito za sektore koji su suočeni sa posebno teškim stanjem na tržištu kao što su sektor mleka i svinjskog mesa. Za paket podrške koji je komesar Hogan predstavio početkom septembra za podršku merama promocije u ova dva sektora, izdvojeno je ukupno 30 miliona evra.

Komesar za poljoprivredu i ruralni razvoj Fil Hogan je danas izjavio: „Evropski poljoprivredno-prehrambeni proizvodi nemaju premca na svetskom tržištu. Izvozno tržište EU, vredno 110 milijardi evra, izvor je radnih mesta i rasta u ruralnim područjima širom Evrope. Takav izvoz želimo da zadržimo i veliko mi je zadovoljstvo što sam u prilici da predstavim novi program promocije koji će zahvaljujući sredstvima u iznosu od 111 miliona evra poljoprivredno-prehrambenim proizvodima EU otvoriti nove prilike na novim tržištima i pojačati prisutnost na postojećim. Posebno mi je zadovoljstvo što je izdvojeno 30 miliona evra u okviru nedavno najavljenog paketa za poljoprivredna tržišta u iznosu od 500 miliona evra za sektore mleka i svinjskog mesa koji su u krizi. U narednim mesecima ću pokrenuti diplomatsku ofanzivu kako bi se preko trgovačkih delegacija proizvođačima iz EU otvorile nove mogućnosti širom sveta.”