Delegacija EU u Srbiji i Ministartsvo kulture i informisanja podržali su pilot kampanju posvećenu medijskoj pismenosti koja je namenjena učenicima srednjih škola u Srbiji. Radni slogan ove kampanje „Ako imaš šta da kažeš – reci“ i kreativna rešenja nastala su na zaključcima direktnih razgovora sa srednjoškolcima i njihovim procenama nivoa medijske kulture i medijske pismenosti među vršnjacima u zemlji.

Pilot kampanja posvećena jačanju medijske pismenosti srednjoškolaca u Srbiji, početkom septembra predstavila je veb-sajt www.recinam.rs koji će služiti kao „zborno mesto“ za individualne i grupne priloge na temu medijske pismenosti zainteresovanih učenika i njihovih nastavnika.

Učesnice ove kampanje su i tri srednje škole iz Beograda, Sremskih Karlovaca i Paraćina. Oni su u partnerstvo sa kreatorima kampanje ušli svojim predlozima o unapređenju kvaliteta školskog časopisa, izradi video spota škole i unapređenju tehničkog kvaliteta školskog veb-sajta. Sa njima su saradnju započeli stručnjaci iz ovih oblasti koje je obezbedila agencija Ovation, a prvi rezultati ovih obuka očekuju se krajem oktobra.

Tokom jeseni, najavljeno je raspisivanje konkursa na kojem će i druge škole iz Srbije moći da se prijave i predlože mini-projekte koji bi, jačajući medijsku pismenost među srednjoškolcima, mogli da se uključe u kampanju.

Kampanju posvećenu medijskoj pismenosti srednjoškolaca finansira Evropska unija u okviru projekta „Jačanje medijske slobode“ koji se sprovodi u partnerstvu sa Ministarstvom kulture i informisanja.

medijska-pismenost-2