Želiš da znaš kako da razlikuješ vesti od tekstova koje mediji i influenseri objavljuju samo zbog klikova? Evo i kako! (FOTO)(VIDEO)
Korisnici na društvenim mrežama često koriste filtere za fotografije i video zapise, ali kroz kakav filter treba provući ono što se pročitaš na društvenim mrežama? Kako da prepoznaš oblikovane poruke i ne pasti na slatkorečivost influensera koji žele da ti utrape neki proizvod? Kako da ne klikćeš na nešto samo zbog naslova i ostaneš na tekstu iako nema ni reči o onom obećanom? Kako se skrivaju reklame i zašto ti se baš baš pije jedna vrsta soka? Možeš li da veruješ tiktokerima i jutjuberima?
Povodom Nedelje medijske pismenosti, EU info centar u saradnji sa Ministarstvom informisanja i telekomunikacija organizuje radionicu medijske pismenosti „Konzumiranje medija: kako zaista čuti i videti ono što nam se plasira?”. Radionicu će voditi Nemanja Rašić, profesor novinarstva, a biće održana u sredu, 25. oktobra u prostorijama EU info centra (Kralja Milana 7) od 10h. Broj mesta je ograničen.
Radionica je namenjena mladima uzrasta 13 do 19 godina. Učešće na radionici je besplatno uz obaveznu registraciju putem linka.
O predavaču:
Nemanja Rašić je završio osnovne i master studije novinarstva na Fakultetu političkih nauka u Beogradu, autor različitih naučnih radova iz oblasti medija.
Tokom osnovnih studija je sticao profesionalno iskustvo kroz rad na radiju Studio B, ali i na Televizijskoj akademiji u okviru grupe TV Mreža.
Sarađivao i sa nedeljnikom „Vreme“, novinskom agencijom „Beta“, „EurActiv“ mrežom, Inicijativom za društvenu odgovornost, magazinom „Student“, kao i brojnim domaćim portalima, ali i stranim medijima.
Bio je angažovan i kao saradnik u nastavi na Fakultetu političkih nauka, na predmetima Stilistika i Retorika.
Od septembra 2016. godine je angažovan kao profesor novinarstva u srednjoj školi „Artimedia“, gde predaje predmete: Uvod u novinarstvo; Novinarstvo; Novinarski žanrovi; Novinarska etika; Odnosi sa javnošću.
Govori četiri svetska jezika – engleski, španski, grčki i nemački.
Evropska unija jedan je od predvodnika borbe protiv lažnih vesti i za kredibilne medije. Kroz različite projekte i rad sa zainteresovanim akterima i javnošću EU podržava viši nivo medijske i informacione pismenosti u Srbiji. Dobra informisanost građana osnovna je izgradnje pravednog i funkcionalnog društva.